الگوریتم پنگوئن گوگل چیست
نوشته شده توسط : عابدینی

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست

زمان تولد الگوریتم پنگوئن

در سال ۲۰۱۲ بود که گوگل رسما الگوریتم وب اسپم  را راه اندازی کرد که به طور خاص وب سایت های که دارای لینک اسپم بودند و یا ساختمان لینکدهی وب سایت را دستکاری می کردند را مورد بررسی ، و مجازات می کرد الگوریتم وب اسپم بعدا به طور رسمی به عنوان الگوریتم پنگوئن به روزرسانی شد و بعدا توسط مت کاتز که مدیر اسپم گوگل بود به عنوان الگوریتم پنگوئن شناخته شده.

 

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست

 

پیش از الگوریتم پنگوئن لینک ها یا به عبارت دیگر بکلینک ها تاثیر زیادی در رتبه وب سایت های ، خزیدن و ایندکس مطالب توسط گوگل داشتند همین مورد باعث می شد که برخی از سایت های که دارای کیفت پایینی بودند در نتایج ظاهر می شدند

 

 

چرا پنگوئن گوگل مورد نیاز بود

ابتدا الگوریتم پاندا برای مبارزه با کیفیت پایین به وجود آمد سپس الگوریتم پنگوئن به عنوان یک نیروی کمکی برای این منظور ایجاد شد پنگوئن پاسخ و جریمه ای برای وب سایت هایی می باشند که  با خرید لینک یا دستکاری کردن ساختمان لینک می خواستند گوگل را تغییر دهند مت کاتز در سال ۲۰۱۲ در سخنرانی SMX Advanced  در مورد پنگوئن گفت :

“ما ابتدا الگوریتم پاندا را برای کیفیت پایین به وجود آوردیم اما بعد ها متوجه شدیم راهای دیگری نیز برای اسپم وجود دارد به همین منظور الگوریتم پنگوئن را نیز راه اندازی کردیم ”

به طور کلی هدف از این الگوریتم  کنترل بیشتر و کاهش کارایی چندین تکنیک اسپم سازی کلاه سیاه بود.

 

الگوریتم پنگوئن تنها به لینک های ورودی وب سایت کار داشت و به لینک های خروجی کاری نداشت از آن به بعد بود که تعداد لینک های اسپم به  طور قابل توجه ای کاهش یافت شرکت ها و وبمستر ها به این نتیجه رسیذن دریافت لینک های طبیعی و مرتبط به جای خرید لینک های اسپم می تواند به وب سایتشان برای دریافت لینک کمک کننده باشد.

 

راه اندازی اولیه الگوریتم پنگوئن و تأثیر آن در نتایج

بر اساس برآوردهای خود گوگل، زمانی که پنگوئن برای اولین بار در آوریل ۲۰۱۲ راه اندازی شد، بیش از ۳ درصد از نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داد.

پنگوئن ۲٫۰، چهارمین به روز رسانی (از جمله راه اندازی اولیه) الگوریتم  پنگوئن می باشد که در ماه مه ۲۰۱۳ منتشر شد، و تقریبا ۲٫۳ درصد از تمام نتایج  را تحت تاثیر قرار داد.

 

 

تاریخچه الگوریتم پنگوئن گوگل

Google Penguin 1.1: March 26، ۲۰۱۲

این یک تغییر در الگوریتم نیست، بلکه اولین نوآوری اطلاعات درون آن است.

 

Google Penguin 1.2: October 5, 2012

این یکی دیگر از تجدید اطلاعات بود. این تغییرات در زبان انگلیسی صورت گرفت  و همچنین درمورد درخواستهای بین المللی تاثیر گذاشت

 

Google Penguin 2.0: May 22, 2013

این یک نسخه فنی پیشرفته الگوریتم پنگوئن بود پنگوئن ۲٫۰ حدود ۲٫۳ درصد از نتایج وب سایت های زبان انگلیسی و همچنین زبانهای دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

 

Google Penguin 2.1: October 4, 2013

تنها بازخوانی پنگوئن ۲٫۰ (۲٫۱) در ۴ اکتبر سال جاری صورت گرفت. این حدود ۱ درصد از نتایج را تحت تاثیر قرار داد.

 

Google Penguin 3.0: October 17, 2014

در حالی که این به عنوان یک به روز رسانی بزرگ نامگذاری شده بود یکی دیگر از تجدید اطلاعات الگوریتم پنگوئن بود که حدودا ۱ درصد وب سایت های زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده

 

Google Penguin 4.0: September 23, 2016

تقریبا دو سال پس از تجدید ۳٫۰، به روز رسانی الگوریتم نهایی پنگوئن راه اندازی شد.

بزرگترین تغییر با این تکرار این بود که پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی بود.

 

 

نکات مهم در مورد الگوریتم پنگوئن

بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن وب سایت هایی که از بکلینک برای بهبود رتبه استفاده کرده بودند درگیر این الگوریتم شدند و ترافیک عالی خود را به  شدت از دست داند کاهش رتبه در این وب سایت ها با توجه به شدت استفاده از لینک های اسپم متفاوت بود برخی از وب سایت ها تنها برخی از کلمات کلیدی خود را از دست دادند و برخی تمامی کلمات کلیدی خود را .

 

الگوریتم پنگوئن بسیار الگوریتم سرسختی بود ، وب سایت هایی که تحت مجازات این الگوریتم قرار می گرفتند به زمانی بیش از شش ما برای برگشت نیاز داشتند لازم است بدانید این الگوریتم از ریدایرکت های ۳۰۱ و همچنین تغییر دامنه نیز عبور می کرد

 

 

برگرداندن وب سایتی که تحت مجازات الگوریتم پنگوئن قرار می گیرد

هیچ شکی نیست که الگوریتم پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی گوگل می باشد پس رعایت کردن قوانینی که می تواند شما را از درگیر کردن  با این قوانین منع کند نیز مهم می باشد اما در برخی از موارد دیده شده است برخی از کاربران بدون توجه  به  این الگوریتم  یا  با استفاده از غیراخلاقی  رقبا تحت تاثیر عواملی قرار میگیرند که این الگوریتم  روی وب سایت آنها قالب می شود در این  صورت  تکلیف چیست  ؟ راه رهایی از این مجازات چیست ؟

گوگل  یک  ابزار یه  اسم disavow را در اختیار کاربران  قرار داده است  و از انها خواسته است که در صورتی که وب سایتشان تحت ثاثیر لینک های اسم  قرار گرفت  با  این ابزار لینک های غیر مفید و اسم را گزارش دهند تا گوگل از این لینک ها به عنوان یک ابزار رتبه بندی برای وب سایت شما استفاده  نکند و در نهایت این امر این لینک ها موجب نارضایتی گوگل از وب سایت شما نشود

 

 

بیشتر بخوانید :

تاریخچه به روزرسانی الگوریتم گوگل





:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: